Priorat i el vi, en bicicleta elèctrica

Posted By on mar 10, 2015

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailfacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Es tracta de gaudir de 2 dies de cap de setmana, amb una nit d’allotjament inclòs, per una parella amb fills de més de 10 anys.

Comença l’escapada fent una passejada entre vinyes en bicicleta elèctrica i un tast de vins a Gratallops. A continuació coneixereu les restes del primer assentament dels monjos cartoixans a la Península Ibèrica, a la Cartoixa d’Escaladei, i finalment, visitareu l’espectacular indret de Siurana.

Us proposem iniciar aquesta estada al Priorat des del poble de Gratallops, on a més de gaudir d’una divertida experiència sobre rodes, tornareu a casa amb una visió panoràmica dels cellers de Gratallops i les seves vinyes, i coneixereu històries i peculiaritats d’una llarga llista de grans viticultors de la DOQ Priorat. En acabar el recorregut us faran una visita i tast de vins al celler Cal Batllet. Posteriorment, dinareu al restaurant El Piró del mateix poble.

Per la tarda, camí de Poboleda (a 16 km), fareu una visita a la cartoixa d’Escaladei per conèixer les restes del primer assentament dels monjos cartoixans a la Península Ibèrica, que varen donar origen al que és avui el prestigiós vi del Priorat. En arribar a Poboleda, us allotjareu als apartaments Populetus. El sopar és lliure i no figura inclòs.

El matí següent, després d’un bon esmorzar a l’hostal-restaurant Populetus, el viatge continua fins a Siurana. La guia us esperarà per fer una visita al conjunt històric de Siurana i el seu castell, i us descobrirà un poblet de conte que porta a la pell el record d’assetjaments inacabables i conquestes impossibles.

En acabar la visita guiada, us recomanem fer una part del camí que va des de Siurana fins l’embassament. Es tracta d’un camí encisador de ferradura, que permet observar les magnífiques vistes a la vall del riu Siurana.

Pas a pas

• Arribada dissabte al matí a Gratallops, per fer un passeig entre vinyes en bicicleta elèctrica i visitar i tastar els vins del celler Cal Batllet. El dinar serà encarregat al restaurant El Piró del mateix poble.
  • Per la tarda visita a La Cartoixa d’Escaladei, a 20 minuts en cotxe des de Gratallops. És recomanable també la visita al poble d’Escaladei, on trobareu la seva agrobotiga amb exposició i venda de productes artesans.
  • Allotjament i esmorzar als apartaments Populetus de Poboleda.
  • Matí de diumenge, després d’un bon esmorzar, visita guiada a Siurana i excursió al vostre ritme. Agafareu el camí de la Trona que surt des del costat de les ruïnes del castell, en un extrem de l’esplanada que actualment serveix d’aparcament.
  • En tornar de l’excursió, us esperaran per dinar al restaurant Siurana.
  • Per la tarda possibilitat de fer una tomb pel pantà de Siurana en Kayak (demanar d’incloure’l al pressupost) i tornada cap a casa relaxats i contents.

Preu (exemple amb 2 menors de més de 10 anys, tot inclòs) a partir de: 488€

Reservar

Com arribar-hi

Venint des de Barcelona, direcció a Tarragona, hem d’agafar la T-11/Reus/Aeroport que ens portarà fins la N-420 en direcció a Falset/Alcañiz.
Un cop passat Falset, trobareu la senyal que us indica el camí fins a Gratallops.
El matí següent seguireu les indicacions que hi ha a la sortida del poble, en direcció a Escaladei, situat a 10 Kms, 20 minuts i passant pels pobles de la Vilella Baixa i Vilella Alta.
Sortint d’Escaladei, anireu cap a Poboleda, poble situat a 6 km.
El diumenge sortireu de Poboleda per visitar Siurana, passat el poble de Cornudella de Montsant, seguireu per la carretera C-242 fins al poble de Siurana, a 10 km-10 min. de Poboleda.
Per tornar a Barcelona, per exemple, la millor opció és tornar anar direcció cap a Reus passant per Alforja i Les Borges del Camp.
Des de Barcelona fins a Gratallops o Poboleda, hi ha uns 140 Km que es fan en un temps estimat de 1 hora i 50 minuts.
Per arribar a l’embarcador dels kayaks, hem d’agafar la C-242 de Cornudella de Montsant cap a Albarca. Al sortir de Cornudella, trobareu una primera bifurcació a la dreta cap al pantà de Siurana.

Des de Barcelona fins a Poboleda hi ha uns 140 Km que es fan en un temps estimat de 1 hora i 50 minuts